Altres viatges   |   Utilitats
Capçelera

ORIENT MITJA

El Caire (I)

Primer día L'avió s'envola de Barcelona amb una hora de retard. A l'arribar a Avió l'aeroport de Cairo agafem un taxi (60LE) fins a l'hotel, deixem les coses i ens anem a sopar a un koshari house de la cadena El tahrir que hi ha molt a la vora.
Koshari house, El tahrir Cairo mai dorm. Caòtica, sorollosa i contaminada, les àmplies avingudes del centre contrasten amb les carrerons i cases desballestades del barri vell. Les tradicionals shishas i teterías conviuen amb cafès estil europeu, i els amuntegats barris vells miren amb enveja l'opulència del barri residencial de Zamalek, on estan les ambaixades i resideixen la majoria dels occidentals. El tràfic esta en permanent hora punta, convertint el fet de creuar un carrer de vuit carrils en una ciutat sense semàfors en una experiència inoblidable. És a partir de la mitja tarda quan el centre s'omple de gent, i les botigues i tenderets ambulants estan oberts fins a mitjanit. Sempre a l'ombra de les piràmides, Cairo es una ciutat amb una forta personalitat per descobrir.  Mapa Mapa de la ciutat.
Museo Egipcio Museo Egipcio Segundo día Comencem el recorregut per Cairo amb una visita al Museu Egipci (50/25 LE adult/estudiant). La primera vegada que el vaig visitar el museu es podien fer fotos sense flash, la segona es podien fer fotos comprant un tiquet de cinquanta lliures, ara ja no es poden fer fotos de cap de les maneres. Tot sigui per la ciència. Malgrat tot segueix sent un lloc de visita obligada a Cairo. Diuen que si li dediques un minut a cada peça exposada trigues noranta dies en recórrer-lo sencer. Nosaltres la veritat és que nomes vam estar dues hores, però crec que és suficient. La visita es un repàs complet a la història de l'antic Egipte. Hi ha mòmies, sarcòfags, pergamins, utensilis d'ús diari, escultures, trons, carros, armes... Segurament la part mes interessant son les sales de joieria i la de Tuthankamon. L'accés a la Sala de les Mòmies Reals són 100 LE extra.
Mezquita al-Hussein Per la tarda visitem el barri musulmà Patrimoni de la Humanitat - UNESCO. Agafem un taxi (10 LE) fins a Midan Hussein, una Preciosa plaça enjardinada plena de palmeres enfront de la Mesquita al-Hussein (lloc on suposadament es va enterrar el cap del nét de Mahoma) i al costat del famós mercat de Al-Khalili. Aquí comença un laberint de carrers semi asfaltats, tallers artesans, teteríes, dones embolicades en vels negres, limpiabotes, venedors ambulants, carrerons sense sortida... És el Cairo mes fascinant, el mes àrab, el mes autèntic. Pugem per al-Gamaliyya fins a la mesquita fatimí del-Hakim, creuem la muralla per Bab an-Nasr i entrem de nou per Bab al-Futuh, dues portes construïdes en el segle XI. Regressem per Sharia al-Muizz li-Din Allah, un animat carrer ple de mesquites, madrasses i carabassars.
Barrio musulmán Barrio musulmán Barrio musulmán Barrio musulmán Barrio musulmán
De tornada a l'hotel decidim visitar la que diuen és la millor pastisseria de Cairo, "El Abd". Està plena de gent, hi ha almenys una desena de dependents i a les prestatgeries abunden els dolços de mel, xocolata, pistatxo, avellanes i ametlles, a més de pastissos, xurros i deliciosos gelats, tots ells deliciósos i a preus egipcis.
Sugerencia Es gairebé mitja nit i descobrim que ens hem quedat sense efectiu. No trobem cap casa de canvi oberta, els seus horaris són de 8:30 a 23:00. Ens enterem de que el Hotel Nile Hilton ofereix canvi les 24h del dia. Una bona oportunitat per les butxaques de baix pressupost per visitar un lloc amb habitacions netes.
Pirámide de Keops Tercer día Avui visitem l'única meravella del món antic que encara es conserva, les Piràmides de Gize Patrimoni de la Humanitat - UNESCO (50/25 LE adult/estudiant). ?A mesura que ens apropem al desgavellat i pobre barri de Gize comencem a veure les piràmides amagant-se després de les cases. El taxi (20 LE) triga quaranta minuts. Per 40 LE mes ens esperarà tres hores i ens durà de tornada a Cairo. També aquí es veuen pocs turistes. Comencem el nostre passeig a la Esfinx, sens dubte l'escultura mes famosa d'Egipte. Va ser tallada en roca natural i té forma de lleó tombat amb el cap del rei Kefren. El seu nas va ser destrossat per mamelucs fanàtics en el segle XIV amb tirs de canó. Poc mes amunt es troba la Piràmide de Keops.
Esfinge Els números parlen per si sols: fa 137 metres d'alçada, 230 metres en cada costat, esta construïda amb 2.300.000 blocs de pedra que pesen entre 1,5 i 15 tones, i segons Herodot van treballar en ella 100.000 obrers durant 20 anys. Envoltant-la ens trobem a l'est el Museu de la Barca Solar (50 LE) i al sud tres petites piràmides dedicades a les reines, germanes i dones del faraó. En el costat nord la carretera, a la qual esperen camells i carruatges llençats per cavalls als turistes amb poques ganes de caminar, ens duu a la Piràmide de Kefren. És fàcil reconèixer-la perquè és l'única que conserva una part del revestiment a la cúspide. Te una mida de 137 metres d'alçada i 210 de base. Al seu costat abunden els camells al costat dels quals fer-se una foto de record. Vorejant-la, a l'est es veu la Piràmide de Micerinos. El fill de Kefren gaudeix d'una piràmide bastant mes petita, 66 metres d'alt i 108 metres de base. Al seu interior es va descobrir un sarcòfag de granit i nombrós tresors que jeuen al fons del mar al costat del buc que havia de transportar-los a Anglaterra al 1837. Han estat un parell d'hores a 35º però amb una agradable brisa que ho fa força suportable.
De tornada a Cairo mengem una mica al restaurant Felfela, abans de sortir cap a l'aeroport camí de Aleppo. El trajecte són uns quaranta minuts i no hauria de costar mes de 60 LE, encara que segur que un local paga una quarta part.
Esfinge Pirámide de Micerinos Pirámide de Kefren Pirámide de Keops Piramides de la reinas junto a la Pirámide de Keops
Hotel Hotel Luna. 150 LE hab. doble amplia i de sostres alts, bany complet, quatre llits, aire condicionat, esmorzar inclòs (pa, mantega, quesito, melmelada i cafè o te). Molt cèntric, 5ª planta amb ascensor. Internet gratuït.
Puesto callejero Restaurant El Tahrir. Cadena de locals bastant popular on nomes serveixen kosharis. També reparteixen a domicili. Sortint de l'hotel Lluna, la primera a la dreta. Restaurant At-Tabie ad-Dumyati. Es troba al centre comercial enfront de l'hotel Lluna, soterrani -1. Hi ha una zona amb diversos restaurants que comparteixen taules en una area comuna. Nomes fan amanides (4 LE) per a dur i algunes postres.
Restaurant Felfela Rest. Ambient agradable, tranquil i refinat, per a aïllar-se per una estona de la bullícia constant de Cairo. Uns 50 LE per persona.
Enllaços d'interès. Museu Copte, Cairo Islamic Monuments, Egypt's Information Portal