Altres viatges   |   Utilitats
Capçelera

AFRICA ORIENTAL

Kibale NP

Decimosexto día 18:00 En Kutunguru agafem un matatu (3.000 shs) fins Kasese 18:45 Pugem a un altre matatu amb destinació Fort Portal (10.000 shs), la ciutat més propera a Kibale NP. Tarda gairebé una hora a omplir-se. 19:30 Al matatu van 25 persones, quan la seva capacitat és de 14. El driver condueix com les cabres. Per sort anem en els seients davanters, que són més còmodes, encara que també es passa més por. 21:30. Ja a Fort Portal, Agafem dos boda-boda(2.000 shs cadascun) fins a l'hotel.
Rwenzori View Guesthouse hotel  Rwenzori View Guesthouse, 90.000 shs. Portat per una parella anglo-holandesa. Habitació àmplia, neta i lluminosa. Bany amb aigua calenta, pressió i raig abundant. L'esmorzar inclou formatges, sucs naturals, torrades, melmelada, ous amb bacon, o el que vulguis. Si ho tenen en cuina no hi ha límit. El sopar (10.000 shs), que es pren a la taula familiar del menjador, on hostes i amfitrions comparteixen plat, és força copiosa: sopa de llenties i bledes, sopa de pastanaga, amanida d'alvocat, porc amb puré de patates, mongetes verdes , espinacs gratinades, macedònia de fruites, i gelat de moka. Sens dubte la millor opció de la ciutat, encara que una mica allunyat del centre.
Fort Portal Mesquita de Fort Portal Decimoséptimo díaDesprés d'esmorzar anem caminant fins al centre del poble, uns quaranta minuts... Allà, en una agència que recomana Lonely Planet,Sugerencia Kabarole Tours, després de pensar-ho molt mentre prenem uns refrescos al bar del costat, contractem per 240 $ cadascun una excursió a Kibale NP i tres dels cràters amb llacs de la zona. Inclou menjar, accés al parc natural, passeig per veure ximpanzés, transport i ja veurem que més. Promet i a més és l'única opció un cop hem vingut fins aquí.
Comprem el bitllet per anar a Kabale el divendres (20.000 shs). Després anem al Botanical Garden (5.000 shs). No s'assembla en res a un jardí convencional, com el de Entebbe, amb les seves àmplies avingudes i espais oberts, fins i tot algunes aus corrien per ell. Aquí literalment els arbres no et deixen veure el bosc. Els camins senyalitzats estan vorejats per arbres, canyes o combinacions d'ambdós que superen els tres metres d'alçada i que de vegades s'enreden sobre els nostres caps impedint el pas de la llum del sol. Ens perdem diverses vegades, encara que no és tan gran com per desesperar-se.
Botanical Garden Botanical Garden Botanical Garden Botanical Garden Botanical Garden
Decimoctavo día 06:00 Esmorzem unes torrades amb formatge i melmelada, cafè, te i macedònia de fruites. 06:30 Ens recull el driver de Kabarole Tours. 07:30 Arribem a les oficines del Kibale National Park a 36 km de Fort Portal. Pujant les muntanyes veiem la millor sortida de sol de la nostra vida. El sol vermell puja lentament sobre les muntanyes parcialment embolicades en la boira, mentre entre els pics es veuen les copes dels arbres emergint des de la vall sobre un mantell fi de cotó ... Increïble.
Kibale National Park Ximpanzés, Kibale National Park Ximpanzés, Kibale National Park Ximpanzés, Kibale National Park Kibale National Park
Kibale National Park Kibale National Park Els frondosos boscos tropicals del Kibale National Park alberguen una de les mes grans diversitats de primats d'Àfrica, tretze espècies incloent el colobó blanc i negre, el mico blau, el magabey de galtes grises, el mico de cua vermella, els petits gàlags o els pottos (micos sense cua), així com els endèmics colobó vermells i el rar l'Hoest monkey. Distribuïts en els seus 700 km2 d'extensió, habiten a més la major concentració de ximpanzés del món, al voltant de 500 exemplars d'aquesta espècie en perill d'extinció.
08:30 Chimpanze track (90$ + 30$ d'accés al parc), és sens dubte la màxima atracció del parc (8:00 i 14:00 a diari des Kanyankyu River Camp). La visió dels ximpanzés no està garantida, però és estrany no trobar-se amb ells. Diuen que els possibilitats ronden el 90%. Seguim un camí de tot just tres pams d'ample, inundat d'arbres caiguts, branques, plantes enfiladisses, lianes, i fulles que amaguen petits forats on torçar-te el peu. A poc a poc el camí va desapareixent, i ens internem més i més a la selva. Hi ha poca llum, alguns arbres arriben a la cinquantena de metres, aguantats per enormes arrels que actuen com a contraforts, i envoltats d'una vegetació terriblement espessa. Després de més d'una hora de caminada veiem un grup en les copes dels arbres. Ha plogut molt la nit anterior, i prefereixen romandre a la part alta mentre el terra esta mullat. Un cop decideixen moure's ho fan a gran velocitat entre les branques, i seguir-los d'arbre en arbre a més de trenta metres del terra és un autèntic desafiament per a les cervicals. Després de més d'una hora, uns quants d'ells decideixen baixar a terra. Aconseguim algunes fotos mentre mengen i es desparasiten uns als altres. 12:30 Abandonem Kibale NP.
Ximpanzés, Kibale National Park Ximpanzés, Kibale National Park Ximpanzés, Kibale National Park Ximpanzés, Kibale National Park Colobos blanc i negre de cua llarga, Kibale National Park
13:30 Arribem al lago Nkuruba, un petit llac completament envoltat de bosc on es poden veure alguns Colobó blancs i negres de cua llarga. Demanem el menjar a hotel  Lake Nkuruba Nature Reserve Comunity Campsite, i mentre la preparen anem a donar el forest walk acompanyats per un dels seus guies. És un curt i bonic passeig de tot just mitja hora on veiem diferents tipus de plantes mentre ens expliquen els seus usos, majoritàriament medicinals.
Lake Nkuruba Lake Nkuruba 14:15 Mengem espaguetti i cassava amb vegetals. 15:30 Ha estat plovent de forma abundant durant més d'una hora. Temps que hem aprofitat  en donar-nos una bona migdiada. Ara comença a plovisquejar, i aprofitem per donar-li una ullada de prop al llac. 16:00 Sortim de Nkuruba amb la intenció de visitar dos llacs més. Però els camins de terra que ens han portat fins aquí estan impracticables, el cotxe a penes avança, patina i s'enfonsa en el fang. Millor desistim i ens tornem a Fort Portal.
Fort Portal des de Rwenzori Travellers Inn 17:15 Arribem al nostre nou hotel, hotel  Rwenzorei Travellers Inn, 46.000 shs l'habitació doble. Auster, però net, i amb la millor dutxa de tota Uganda, cau més aigua que en les Sipi Falls. Té bar, internet i botiga de souvenirs. Cèntric, al carrer principal (Lugard Road), amb tot el soroll que això comporta, però és lluminós i té mosquiteres. Al terrat esta Restaurant Parrot Canteen, des de la terrassa hi ha bones vistes de quasi tota la ciutat. 19:00 Sopem al Restaurant Gardens, d'estètica senyorial però amb cadires i taules de plàstic, i preus molt populars. Demanem mochomo, cabra a la barbacoa (també es fa amb pollastre, vedella o fetge); firinda, puré de mongetes sense pell, i kalo.