Altres viatges   |   Utilitats
Capçelera

ORIENT MITJA

Dahab

Costa de Dahab Decimoquinto día El taxi ens deixa a l'estació central de Egged a Jerusalem Oest amb temps suficient per a agafar el bus de les 07:00 a Eilat. Triguem cuatre hores i mitja en arribar a l'única ciutat israeliana al Mar Roig. Després de donar unes quantes voltes trobem la parada del bus número 15 (6,5 IS) que ens duu fins a la frontera amb Egipte. Es una frontera terrestre com qualsevol altre, pagues la taxa de sortida (67,5 IS), et posen el segell i ja et dónes de cara amb el duty free, on hi ha la mateixa oferta que a la frontera nord amb Jordània: "comprant quatre productes de xocolata, et regalen el cinquè".
Camino hacia los Three Pools Al costat egipci emplenem el formulari d'immigració de sempre i agafem un taxi per 10 LE cap a la estació d'autobús de Taba. Car, però ens hem estalviat de caminar un quilòmetre sota el tòrrid sol. Ja hem entrat en la Península del Sinai. Aquí és on van caminar durant 40 anys els fills d'Israel, i on Déu va lliurar a Moisés les Taules de la Llei. Un lloc on cada any vénen mes viatgers atrets per les seves muntanyes bíbliques, el monestir de Santa Catalina, les cristal·lines platges del Mar Roig o la possibilitat de poder creuar les fronteres de Jordània i Israel. A mes Petra esta relativament a prop d'aquí i és fàcil contractar excursions d'un parell o tres de dies des de Dahab.
Paseo maritimo, Dahab Esperem una hora per a agafar el bus a Dahab. El trajecte dura tres hores. Tenim reserva al Penguin Village, un hotel de baix cost amb poca semblança a la bona imatge de la seva website. Per sort l'oferta hotelera aquí és àmplia, i la mateixa nit donem paga i senyal en un altre per a mudar-nos a l'endemà. Dahab és un petit poble a la costa del Mar Roig, dos carrers disposats al llarg de la riba, mar a un costat i desert a l'altre. El seu passeig esta ple de palmeres, restaurants, hotels, centres de busseig i molts turistes, especialment motxilers. És un lloc ideal per a descansar i relaxar-se en les seves càlides platges coral·lines, o descobrir el desert i el seu passat bíblic sense presses.
Decimosexto día Esmorzem copiosament i ens mudem al confortable hotel Dyarna. Deixem les motxilles en l'habitació, baixem la roba bruta perquè la duguin a la bugaderia, i tornem al Penguin Village a fer la nostra primera excursió a Dahab.
Blue Hole El Blue Hole és un famós punt de busseig, 10 km al nord de Dahab, accessible en 30 minuts per una carretera que transcorre per la platja. El profund "forat blau", de 80 metres a peu de riba i uns 50 mts de diàmetre, descansa sota unes terrasses de coral poc profundes on abunden dotzenes d'espècies de peixos, anguiles i altres meravelles marines. Les seves ribes estan plenes de restaurants i botigues on llogar aletes i ulleres per a fer snorkel. Per a fer submarinisme amb bombones cal contractar-lo prèviament en Dahab. Triem un restaurant amb catifes i coixins en pla beduí per a deixar les coses mentre ens banyem, prendre algun refresc i menjar alguna cosa plàcidament a l'ombra. Sortida 11:00, volta 16:00, trajecte 1/2h, preu 30 LE, inclòs l'equip de snorkeling.
De tornada a l'hotel ens donem una breu migdiada i ens relaxem a la piscina. Acabo el llibre sobre Pedro Paez. Sopem per 90 LE en un horrible restaurant xinès, The Dragon. Contractem l'excursió de dema al matí a un altra zona de busseig, els Three Pools.
Blue Hole Blue Hole Camino a Three Pools Three Pools Three Pools
A las zonas de buceo también se puede ir en camello Decimoséptimo día Els Three Pools, és una zona de platja oberta d'uns 500 mts de llarg, a mitja hora de Dahab cap a el sud. Així com el Blue Hole es perd en les profunditats de l'abisme limitant per això la zona accessible al snorkeling, aquí la profunditat màxima no supera els quatre metres facilitant molt el moure's entre el coral i fins i tot nedar sobre ell. El número de peixos així sembla major, hi ha esbarts de milers de peixos de tot just uns centímetres entre els quals nedar, el famós peix pallasso (Nemo), peix àngel, peix papallona, peix lleó, peix lloro, peixos petits la majoria. També hi ha coral de tot tipus, estrelles de mar, meduses, anemones... Sortida 11:00, volta 16:00, trajecte 1/2h, preu 40LE, inclòs l'equip de snorkeling, ho organitza e-mail Sphinx Safari.
Blue Hole Blue Hole Blue Hole Blue Hole Blue Hole
De tornada a l'hotel després d'un poc de relax i una dutxa, i de comprovar que la nostra laundry encara no esta feta, ens anem a sopar al que segons Lonely Planet és el millor restaurant de Dahab, el Lakhbatita.
Monasterio de Sta. Caterina Acabat el sopar comprem un aigua i unes galetes per a l'excursió d'aquesta nit i ens anem a dormir una estona abans de partir, amb la promesa que tindré la roba neta en recepció quan em desperti. Al despertar el laundry encara no esta i he de posar-me altra vegada els pantalons thai de Rosa.
Decimoctavo día Excursió al Munti Sinai i Monestir de Sta. Catherina. 60 LE, mes 17 LE accés a la zona protegida. Dur roba d'abric, i una mica de menjar i beure. Hora de sortida 23:00, trajecte 2h, ascensió pel camí de camells 2 1/2h, descens pels graons 1 3/4h, hora de tornada a l'hotel 09:00, arribada a Dahab 11:00, organitza Penguine Village. En la furgoneta som 15 persones, tres són nens.
Amanecer desde Monte Sinaí Ens assignen un guia a l'arribar que ens acompanyarà fins al cim del Mont Sinaí, i ens guiarà durant la baixada. La pujada és una pista de terra pedregosa amb un pendent constant que serpenteja la muntanya durant sis quilòmetres. Les dues hores i mitjana d'ascensió es fan a les fosques il·luminats nomes per la llanterna que cadascun ha dut, la temperatura és relativament baixa i les pedres fan molt incòmode el pas en alguns trams. Al llarg del camí hi ha cabanyes on prendre te i xocolata calenta, així com refrescs, aigua, galetes, barretes energètiques, o simplement asseure's una estona a reposar.
Descanso en la ascensión al Monte Sinaí Ja en el cim el guia ens duu al sostre d'una cabanya deshabitada on després de distribuir flassades (10 Li) i matalassos (10 Li) podem dormir un parell d'hores abans que claregi. És aquí on la Bíblia conta que Déu va entregar els Deu Manaments a Moisés. L'alba envoltats d'aquest paisatge lunar que forma la combinació de desert i becs rocosos és espectacular. L'esforç ha valgut la pena. Ara toca baixar. El descens ho realitzem pel costat oposat de la muntanya, pels 3.750 graons que un monjo va col·locar en penitència fins al monestir. Aquest tram castiga especialment els genolls, que junt amb la calor que va en ràpid augment amb la sortida del sol, tampoc fan d'ell un camí de roses.
No es necessita de cap entrenament especial per a realitzar aquesta excursió, però no confiar-se, no és un passeig pel camp. Si sorgeixen problemes i no podem seguir l'ascensió, el guia no pot abandonar a la resta del grup al que acompanyará durant tot el camí, i hauríem d'esperar-li segurament durant hores fins que torni per nosaltres o enviïn a algú. No crec que sigui recomanable per a nens petits, persones majors o persones amb problemes de mobilitat o baixa forma física.
Monte Sinaí Monte Sinaí Capilla en la cumbre del Monte Sinaí Monte Sinaí Monasterio de Sta. Caterina
Monasterio de Sta. Caterina Monasterio de Sta. Caterina Reposem una mica mentre esperem que obri el Monestir de Sta. Caterina. Esta construït on se suposa que Déu es va aparèixer a Moisés en forma d'una sarsa cremant amb foc que no es consumia. Aquest arbust, que encara existeix, és la principal atracció del monestir. Però al seu interior a l'abric d'unes espectaculars muralles construïdes al segle VI per l'emperador Justiniano, hi ha molt mes que veure: la basílica (manada construir per Santa Elena, mare de Constantino I el Gran), la biblioteca (que alberga la segona col·lecció de còdex mes gran del món), la galeria de les icones (25 LE), o una mesquita mai usada perquè no apunta cap a la Meca. Hi ha algunes zones tancades al públic i la visita pot fer-se en poc mes de mitja hora. A primera hora hi ha bastant gent la majoria provinents dels viatges organitzats. L'entrada és gratuïta.
A l'arribar a l'hotel per fi tenim la roba. Dormim fins a passades les dues i mengem en el propi hotel. Ens relaxem a la piscina escrivint el diari i llegint, esperant al dia de dema que agafarem l'avió a Luxor des de Sharm el-Sheik.
Dyarna Hotel Hotel Penguin Village. 190 LE hab. doble una mica desgavellada, amb/a a i ventilador, balconada i vistes al mar. Esmorçar inclòs. Lavabo complet, encara que petit i brut. Té una àmplia zona comunitària d'hamaques i seients beduins en la riba del mar. Preus negociables. Una vegada mes les nostres opinions no concorden ni per casualitat amb les sumptuoses descripcions que ofereix Lonely Planet i decidim canviar d'hotel. Hotel Dyarna Hotel. 26€. Nou, net, terrassa amb vistes al mar i a la piscina, a/a, TV i nevera. Lavabo complet impecablement net. Ambient tranquil. Esmorçar inclòs. Parlant en estàndards espanyols, això és un bon tres estrelles i el Penguin una pensió.
Monasterio de Sta. Caterina Hotel Sunsplash Divers Hotel. 120 LE hab. doble amb bany complet i a/a. Esmorçar inclòs, bufet lliure. Molt net. Hi ha habitacions de pedra o de fusta, costen el mateix, encara que són mes boniques les de fusta. LE dóna mil voltes al Penguin Village valent la meitat.
Restaurant Jasmine Rest. 115 LE, dos Stella, parrillada de calamar, lazy de meló, crepe i banana split. Veles, taules arran de mar, coixins beduins, súper atents, simpàtics i bon menjar. Ideal. També disposa d'hotel, que fa bona pinta.Restaurant Lakhbatita Rest. 135 LE, Paella al forn amb xampinyons i formatge gratinat, fatha, suc de taronja i un aigua gran. Si hem de guiar-nos pel número de gats que vénen a miolar sota les seves taules aquest és sens dubte el millor local de la ciutat. L'ambientació i decoració és magnifica, pa fet per ells i relaxant música de fons. Encara que hi ha alguns plats que arriben a les 200 LE, gairebé tota la seva oferta esta dintre dels preus habituals. Sugerencia Ghazala Supermarket. Al costat de la comissaria de policia, prop del pont. Obre de 8:00 a 2:00. Té de tot i a bon preu: menjar preparat, menjar fresc, congelats, rodets de fotos, material de papereria, protecció solar...
 Taxi  Des de la frontera a l'estació d'autobús de Taba, 2', 10 LE. Caminant es fa en quinze minuts, però la calor estreny i estem parlant de 1,5€.  Bus  Taba Dahab, 3h, 26 LE, una parada de deu minuts per a estirar les cames.