Altres viatges   |   Utilitats
Capçelera

AFRICA ORIENTAL

Buhoma

duodécimo día 06:00 Arribem a l'estació d'autobús. 08:00 Portem hora i mitja dins de l'autobús esperant que surti. Vaig a canviar dòlars. 08:30 Se senten trets i la gent s'acosta corrent a buscar refugi a l'estació. Els disturbis comencen de nou. El detonant d'aquest esclat de violència és la visita que el kabaka (rei) Mutebi havia planejat a Kayunga, una zona del seu regne en la qual la major part dels seus habitants no són baganda, i no accepten la seva autoritat. El Govern d'Uganda li va advertir en diverses ocasions que no seguís endavant, ja que no garantien la seva seguretat i es temien incidents violents. I així va ser, durant tres dies centenars de persones cremen pneumàtics, aixequen barricades i incendien vehicles. Militars i policies responen amb gasos lacrimògens i foc real, amb un balanç final de al menys vint i quatre morts.
13:00 Per fi sortim de Kampala. Malgrat tot l'enrenou, en cap moment hem temut per la nostra seguretat. Sent els únics blancs de l'estació d'autobusos, tot el món ha estat pendent de nosaltres, oferint-nos ajuda i suport moral. El pitjor està encara per venir. Tenim uns 430 km fins a Kabale per carretera asfaltada, unes 6-7 hores, i altres 100 km fins Butogota, via Kanungu i Bulema, per una pista de muntanya que porta unes 3-4 hores més. 23:00 A Butogota agafem un special hire fins a Buhoma, 40.000 shs. Durant el dia solen costar 20.000 shs, quan es fa fosc puja fins a 30.000 shs, però en aquest vam haver de treure’l del llit perquè ens vingués a buscar. Des del bus el revisor el va trucar per telèfon. Tothom té un amic a Uganda disposat a fer negocis amb un mzungu (blanc). 24:00 Ens instal·lem a Buhoma View Bandas.
Desayunando en Buhoma View Bandas Buhoma Bosque Impenetrable de Bwindi Hacia Buhoma Buhoma View Bandas
Decimotercer día Dia de relax després de la pallissa d'autobús d'ahir. Després d'un copiós esmorzar amb vistes al Bosc Impenetrable de Bwindi, sortim a la recerca d'un cibercafe. A una milla del campament hi ha un hospital que ofereix connexió a Internet per 2.000 shs l'hora. Són ordinadors portàtils, ens toca un Mac que funciona d'allò més bé.
A les oficines del UWA, en la entrada del Parc Nacional de Bwindi, es poden fer alguns forest walks opcionals, a més del trecking per veure goril·les. Costen 10$ + 30$ entrance fee, aquest últim ens ho estalviem si ho fem el mateix dia que la visita als goril les, ja que aquest fee està inclòs en el preu. Les possibilitats són les següents:
1.Muyanga river trail. 20 minuts. Molt fàcil. Segueix el riu fins a les oficines del parc. Bonic per veure ocells.
2.Waterfall Trail. 3 hores. Potser és el més bonic. Es fa dins del parc nacional, la vegetació es formidable, i segueix el curs del riu, que travessa diversos cops fins arribar a una zona de petites caigudes d'aigua, la més important de 33 metres. Al passeig es poden veure espècies de primats i aus, així com algun Duiker (amb sort).
3.Muzabajiro Loop Trail. 3 hores. Comença també a les oficines del parc. S'interna a la selva creuant el turó de Muzabijiro ascendint després al turó de Rukibira. Sense boira es tenen vistes de las cadenes muntanyoses de Virunga i Ruwenzori (les Muntanyes de la Lluna),  i el Vall del Rift.
4.Ivi River Walk. 6 hores. S'ha de començar al matí abans de les 9. El trekking continua un antic camí utilitzat per la gent local, recorre valls de frondosa vegetació fins al riu Ivi, que és la frontera natural del parc al Sud.
5.Rushura Hill Trail
. És l'ascensió al cim més alt de la zona (1915 m). Des d'aquí, en dies clars, es poden veure les cadenes muntanyoses de Ruwenzori i Virunga i fins i tot el llac Edward. Dura unes 3 hores.
Plantaciones de Te, Buhoma Curandero, Village walk, Buhoma Village walk, Buhoma Pigmeos batwa, Village walk, Buhoma Pigmeos batwa, Village walk, Buhoma
A prop de l'entrada al parc hi ha una oficina de la Comunitat Local de Buhoma, que també organitzen excursions per la zona. Nosaltres optem pel Village Walk (15 $), un recorregut per la vall per veure les costums i el dia a dia de les ètnies bakiga i batwa. El tour ens ensenyarà plantacions de te i cafè, elaboració artesanal de cervesa i altres bebercios, l'hospital i escola local, la confecció i administració de medicaments per part d'un curandero, i finalment una visita a una comunitat de pigmeus batwa, que ens ofereixen danses i cants tradicionals. Tot això molt turístic, però no per això menys interessant, a més l'entrada repercuteix al 100% en aquestes comunitats, a les que moltes vegades és la millor manera d'ajudar. La sala d'internet on ens vam connectar  aquest matí a l'hospital, és un dels projectes que recolza aquesta associació.
A partir de que es fa fosc s’acaben les activitats aquí. El generador funciona de 19:00 a 22:30. Com la nostra tenda de campanya depèn d'ell, dormim com a lirons. El sopar: sopa de ceba, pollastre amb patates i macedònia.
Buhoma View Bandas hotel  Buhoma View Bandas. 50.000shs / 90.000shs sense/amb bany i dutxa. Esmorzar 5.000 shs. Truita o ous remenats, torrades, fruita, pernil, te, cafè molt bé. L'habitació barata és una tenda de campanya amb llit doble, dos sofàs, i una terrasseta amb una taula i dues cadires de plàstic, amb vistes al Bosc Impenetrable de Bwindi. Bany compartit net i amb aigua calenta. Electricitat mitjançant generador de 19 a 22:30, es poden carregar les bateries a recepció. Tranquil, còmode, espaiós, enmig d'un entorn natural paradisíac, i amb un servei atent i col·laborador. A més es troba a 30 metres del punt de reunió per iniciar el gorilla tracking. Una aposta segura.